مزایا و معایب زیورالات برنجی و رکاب برنجی در فروشگاه رکاب فارسی
می 16, 2022 توسط پشتیبانی 0

مزایا و معایب زیورآلات برنجی – راهنمای اصلی

مزایا و معایب زیورآلات برنجی، زیورآلات برنجی ممکن است ارزش کمتری نسبت به طلای خالص داشته باشند، اما به همان اندازه مد روز هستند. فلزی که در همه جا حاضر است، تقریباً در کلکسیون جواهرات هر خانمی یکی از اجزای اصلی مد است. حتی مردان هم از آن استفاده می کنند. اگر کمی در شهر و بازار جستجو کنید رکاب ها برنجی مردانه زیادی را مشاهده خواهید کرد.

در طول سال ها، از این فلز با قدمت چند هزار ساله برای ساخت قطعات تزئینی، آلات موسیقی، وسایل آشپزخانه، لامپ ها، دستگیره های در، قطعات الکتریکی و غیره استفاده می شود.

جواهرات برنجی چیست؟ جواهرات برنجی هر قطعه زینتی ساخته شده از برنج، آلیاژی متشکل از دو فلز مس و روی است. رنگ طلایی گرم و جذابی دارد که شباهت زیادی به طلا دارد. برنج نیز مقرون به صرفه است و آن را به ماده انتخابی در میان بسیاری از صنعتگران و دوستداران جواهرات تبدیل می کند.

خصوصیات و ویژگی های زیورالات برنجی

اگر قصد خرید جواهرات برنجی یا حتی ساختن آنها را دارید، احتمالاً از قبل جذابیت زیبایی شناختی آن را تصدیق کردید. خوب، جواهرات برنجی مزایا و معایب بسیاری دارد که باید به عنوان سازنده یا مشتری از آنها آگاه باشید.

این پست مزایا و معایب جواهرات برنجی را نشان می‌دهد تا دقیقاً بدانید چه انتظاری دارید. ما همچنین به برخی از رایج ترین نگرانی های مربوط به ایمنی و دوام جواهرات برنجی رسیدگی می کنیم. بیایید با یک نمودار مقایسه سریع کنار هم برای مزایا و معایب شروع کنیم.

مزایا و معایب زیورآلات برنجی به عنوان جواهر

برنج فلز خوبی برای جواهرات است. بسیار انعطاف پذیر است که کیفیت مطلوبی برای جواهرسازان فلزی است. می توان آن را با سهولت نسبی تقریباً در هر طرحی دستکاری کرد، خواه پیچ و تاب ها و برش های پیچیده باشد.

زمانی که برنج نو باشد، درخشش طلایی زیبایی دارد و جواهرات خیره کننده ای می سازد. در حالی که برنج کهنه مقدار زیادی درخشش خود را از دست می دهد، برخی از مردم در واقع ظاهر قدیمی و کهنه را بیش تر دوست دارند. آنها حتی زیورالات را کهنه کاری می کنند تا شبیه برنج قدیمی شوند. اما اگر شما یکی از آن‌ها نیستید، می‌توانید به سادگی برنج را جلا دهید تا درخشش اولیه آن را بازیابی کنید. 

مزایا و معایب زیورآلات برنجی - راهنمای اصلی

همچنین قیمت برنج بسیار کمتر از قیمتی است که برای طلای خالص می پردازید. بنابراین، این یک فلز جایگزین ایده آل برای جواهرات مقرون به صرفه است. شما ظاهر درخشان طلایی را دریافت می کنید اما با قیمتی کمتر!

مهمتر از همه، برنج در برابر خوردگی و زنگ زدگی مقاوم است. جواهرات برنجی می توانند به خوبی در برابر پوسیدن معمولی بدون خراب شدن مقاومت کنند.

آیا جواهرات برنجی بادوام هستند؟ 

برنج فلزی نسبتاً سخت است. تحت فشار نمی شکند یا ترک نمی خورد اما تا حدودی کشیده می شود. برنج اگر در شرایط ایده آل نگهداری شود برای قرن ها دوام می آورد. در نتیجه، جواهرات برنجی بادوام هستند و اگر به خوبی از آنها مراقبت کنید، می توانند از شما بیشتر عمر کنند.

برخی از شرایطی که طول عمر برنج را تضعیف می کند عبارتند از آمونیاک، محیط های اسیدی و شور. مواد شیمیایی حاصل از دئودورانت ها، عطرها و مرطوب کننده های پوست برای برنج اندک نامحسوسی مضر هستند. نگهداری زیورآلات برنجی در ظرف، کیسه یا جعبه خشک باعث حفظ آن می شود.

شایان ذکر است که جواهرات با روکش برنج بادوام نیستند. به مرور زمان محو می شود و فلز واقعی زیر آن نمایان می شود که معمولاً به زیبایی برنج نیست. در نهایت باید آنرا رها کنید و دور بیاندازید.

برای اطمینان کامل از جواهرات برنجی، آن قطعه را به آهنربا معرفی کنید. برنج اصل و با کیفیت غیر مغناطیسی است. راه دیگر برای انجام این کار این است که قسمتی از جواهرات را خراش دهید و رنگ زیر آن را یادداشت کنید. هر چیزی غیر از رنگ زیبای زرد طلایی احتمالا روکش برنجی است.

آیا می توانم با جواهرات برنجی دوش بگیرم؟

جواهرات برنجی ممکن است در آب زینک زدایی کنند، فرآیندی که در آن مولکول‌های روی زمانی که برای مدت طولانی در آب می‌مانند به آرامی حل می‌شوند. این مسئله با چشم قابل مشاهده نخواهد بود و شما تغییری در ساختار زیورالات خود مشاهده نخواهید کرد اما باید بدانید که در کل شستشو و خوب خشک کردن فلز برنج باعث براق و شفافیت آن خواهد شد. به همین خاطر در گذشته شیرآلات آب را با فلز برنج ریختگری می کردند.

نتیجه گیری درباره مزایا و معایب زیورآلات برنجی

از نظر زیبایی : جواهرات برنجی دارای درخشش زرد و در عین حال جذاب مانند طلا هستند. این بسیار جذاب است

مزیت و معایب انگشتر برنجی

قیمت مقرون به صرفه : در کنار رنگ طلایی آن، قیمت جیب پسند برنج یکی دیگر از مواردی است که آن را کاملاً جذاب کرده است. شما درخشش طلایی کلاسیک و گران‌قیمت را دریافت می‌کنید، اما با قیمتی بسیار پایین‌تر.

بادوام : جواهرات برنجی دارای استحکام کششی باورنکردنی هستند و به راحتی نمی شکنند. هنگامی که به خوبی نگهداری شود، می تواند یک عمر استفاده را تحمل کند.

مقاوم در برابر خوردگی و زنگ زدگی : زیورآلات برنجی خوردگی یا زنگ زدگی ندارند. حاوی روی و مس است که هر دو فلزات غیر خورنده هستند. با این وجود گاهی اوقات آلومینیوم نیز برای تقویت مقاومت به آن اضافه می شود.

نگهداری کم : برای تمیز کردن جواهرات برنجی به محلول های تمیزکننده گران قیمت نیاز ندارید. مواد ساده روزمره احتمالاً از قبل در آشپزخانه شما مانند صابون ظرفشویی، سس گوجه فرنگی، سرکه یا آب لیمو و یک پارچه یا گلوله های پنبه همه چیزهایی هستند که برای براق کردن آن نیاز دارید. استفاده از پدهای مخصوص نظافت فروشگاه رکاب فارسی را به شما پیشنهاد خواهیم کرد تا کمتر از چند ثانیه انواع زیورالات برنجی و نقره خود را براق کنید.

کدر شدن : جواهرات برنجی ناتمام با گذشت زمان کدر می شوند. این لایه پتینه نامیده می شود و از اکسید شدن مس در برنج به وجود می آید. خبر خوب این است که مدتی طول می کشد تا این اتفاق بیفتد و می توانید با تمیز کردن بویژه با پدهای مخصوص نظافت فروشگاه رکاب فارسی و صاف کردن قطعات، درخشندگی آن را بازیابی و مثل روز اول کنید.

غیر حساسیت زا : برنج یک فلز غیر حساسیت زا است. بنابراین، افرادی که حساسیت شدید پوستی دارند ممکن است با استفاده از جواهرات برنجی، خارش یا نوعی واکنش را تجربه کنند. البته گاهی نیکل در زیورالات برنجی می زنند!

آیا مصرف زیورالات برنجی بی خطر است؟

بله مصرف زیورآلات برنجی کاملا بی خطر است. در واقع، فولکلور Folklore به جواهرات برنجی در بهبود سلامتی سوگند یاد می کند. گفته می‌شود مصرف برنج باعث افزایش سطح انرژی و بهبود متابولیسم می‌شود، زیرا ذرات مسی جذب شده از طریق پوست بدن این انرژی را تامین می کنند.

همچنین گفته می شود که آرتریت، سردرد و سایر شرایط با استفاده منظم از برنج و رکاب برنجی بهبود می یابند. اگرچه شواهد علمی کافی برای اثبات این موضوع وجود ندارد، اما اگر آن را امتحان کنید، همچنان زیبا و بی خطر به نظر می رسد. اگر امتحان کردید و نتیجه گرفتید حتما در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.